Omezení sladkého nejen u dětí

 

Má to vůbec smysl? Jak nám to může pomoci?

Nejnovější studie dokazují, že ne tuky, ale přemíra jednoduchých cukrů dělá v našem těle velikou paseku. Kromě cukrovky mají vliv i na vysoký krevní tlak, zvýšenou hladinu cholesterolu, ale dokonce i na Alzheimerovu demenci.

sladkou chuť docílíte i jinak, než přidáním cukru. Smetana a ovoce postačí.

Navíc tělo si umí jednoduché cukry samo vyrobit, takže je vůbec nepotřebuje přijímat v potravě. Omezením 

jednoduchých cukrů se zkvalitní spánek, člověk má potom více energie a není unavený po jídle.

 

No a jak se toho sladkého zbavit?

Důležité je nevytvořit si závislost na sladkém, té se potom jen obtížně zbavujeme. Ano, mnoho z nás tuto závislost má. A výrobci průmyslově zpracovaného zboží to moc dobře vědí. Přidávají cukr do všeho a tím nás v naší závislosti dále podporují. Chtějí, abychom kupovali, kupovali a kupovali.

První věc, kterou můžete udělat pro snížení příjmu cukru je, že omezíte průmyslově zpracované výrobky. Do domácích buchet dáte mnohem méně cukru, než do těch kupovaných.

Přečtěte si článek s porovnáním složení domácího a kupovaného jablečného závinu.

sladký dezert se šlehačkou a jahodamiTo samé je třeba u jogurtů. Pokud si bílý jogurt osladíte džemem, dáte do malého kelímku (150g) max 2 lžičky. I kdyby ten džem byl extrémně oslazený, jsou to maximálně 2g cukru.  V koupeném Florianu to je 20 g cukru, 15-20 lžiček marmelády. 10x tolik!

Pokud chcete pomoci s úpravou jídelníčku, napište mi, poradím Vám na míru.

 

 

No a co u dětí?

Nejlepší je jim od malička dávat sladkého co nejméně. Nejsem pro to, jim ho úplně zakazovat, ale spíše jim vysvětlit, proč ho omezit. A samozřejmě, jít jim vzorem. No a když už je jo chuť na sladké, vzít si ovoce, sušené ovoce nebo nějaký doma pečený koláč.

Domácí sladkost, to je úplně něco jiného. Do doma pečené buchty dám skutečné vajíčko (ne vaječnou melanž), skutečné mléko (ne odstředěnou vodu) a mnohem méně cukru, než průmysloví výrobci. Navíc mohu dosladit skutečným ovocem nebo domácím džemem.

Já dcerce (14 měsíců) cukr nepřidávám do ničeho. A sama se jí snažím jít příkladem a sladké co nejvíce omezovat. Ano, někdy si něco sladkého dám, ale mám na to menší a menší chuť.

Třeba milujeme alternativní verzi vánočních pusinek – bílky, banán, ořechy. Mňam. Pokud by to někomu přišlo opravdu málo sladké, přidejte trochu cukru. Určitě ale osladíte méně, než v klasických pusinkách, a mnohem méně, než v kupovaných.

 

Chcete začít omezovat sladké u dětí a děsíte se Vánoc a přeslazeného adventu? Zkuste Nesladkář, adventní kalendář s úkoly a zábavou místo sladkostí.

ukázka fotek Nesladkáře, adventního kalendáře bez sladkostí

27. 09. 2019

Komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Čtěte také:

Padání vlasů po porodu

Lidem vypadne za den průměrně 100 vlasů. Někomu jen 50, někomu až 150. Všechno to záleží na našem zdravotním stavu, na kvalitě vlasů a na genetické výbavě. Během těhotenství se toto padání ale razantně sníží. Vlivem hormonálních změn jsou vlasy pevnější, hezčí a méně padají. Vlasový váček mnohem pevněji, než kdy dříve, vlas drží a…