Jak na strie nejen v těhotenství

Strie a jiná popraskání kůže mohou zkomplikovat těhotenství, růst nebo i posilování kulturistům. Naštěstí stačí dodržovat několik pravidel a kůže se nebude trhat, ale hezky napínat.

Hladké těhotenské bříško bez strií a popraskané kůže

Následující článek se věnuje hlavně problematice těhotenství, ale rady a tipy si z toho může vzít kdokoli.

Dostatek tekutin a strava

První pravidlo možná nenapadne každého. Ale dostatečně vyživovaná a hydratovaná kůže je hezky pružná. Naopak vyschlá praská sama i bez natahování. Proto dbejte na dostatečný pitný režim. V těhotenství se to hodí i jako prevence zácpy.

Důležitá je také správná strava plná vitaminu D, E a zdravých tuků. To je důležité nejen pro kůži, ale také pro správný vývoj vašeho miminka. Nezapomínejte jíst kvalitní ryby, ořechy, semínka, kvalitní oleje, máslo a vejce.

Pokud chcete zkouknout jídelníček a pomoci ho vylepšit, kontaktujte mě.

 

Mazat, mazat, mazat

Kůži je potřeba dostatečně promazávat. Mažte nejen bříško, ale i prsa, boky, stehna a přilehlé oblasti. Někdy, jak se kůže natahuje, se udělají strie i na zádech. Proto si čas od času namažte i záda. Mazáním kůži i masírujete. Tím jí zlepšujete prokrvení a snižujete tím šanci na popraskání.

Olej nebo krém?

Nejlepší je kombinace. Krém se rychleji vstřebává. Olej lépe promastí, ale zase to trvá, než zaschne.

Nejideálnější je používat olej třeba večer po mytí, kdy máte čas a můžete chodit neoblečená. Když už miminko hodně roste a vy chodíte mezi lidi, je dobré mít s sebou krém a když bude bříško táhnout, tak ho namazat třeba na toaletě. Krém se rychle vsákne a neušpiní ani nezamastí oblečení.

Doporučuji vyzkoušet i různé značky, každá vám bude vyhovovat trochu jinak.Dobré je i myslet na další využití krému. Ke konci těhotenství kupujte to, čím potom můžete namazat i miminko.

Z olejů je jednoznačně nejoblíbenější Bi-oil. Ale můžete sáhnout i po jiné variantě – jako třeba Aviril (je finančně velmi příznivý) nebo používat olej z kuchyně. Další variantou je Saloos těhotenský pěstící olej.

 

tip na těhotenství:

Kvalitní jedlé oleje jdou používat i na masáž hráze. Udělejte si s partnerem příjemnou chvilku s masáží celého těla. Můžete na to využít i speciální olej Saloos Masážní olej Masáž hráze nebo Weleda Olej na masáž hráze.

 

Vhodné mycí prostředky

Klasické sprchové gely a mýdla pokožku hodně vysušují. Pro napínanou pokožku může být kombinace vody a vysušujícího přípravku problém.

Proto je vhodné používat mycí oleje, které zanechají pokožku vláčnou, promazanou a nevysušenou.

Nejraději mám Uriage mycí olej. Je bez parfemace a je možné s ním mýt i malá miminka. A děti s ekzémem. Dokonce si ho oblíbil i můj muž, takže se teď s ním myjeme celá rodina.

Dále lze použít sprchový olej od biodermy nebo těhotenstký sprchový olej od saloosu. Ten obsahuje přírodní silice, takže velmi příjemně voní.

Po mycím oleji není pokožka mastná, je jen příjemně hydratovaná a vláčná. Ale pozor, po použití mycích olejů bývá kluzká vana a sprcha, tak ať si neublížíte.

 

Doplnit kolagen a omegu

Poslední věc, co lze udělat pro zvýšení pružnosti kůže jsou doplňky stravy.

První možností je doplnit kolagen. Kolagen se užívá na posílení vazů a výživu kloubů. Kromě toho vyživuje také vlasy, nehty a kůži. Krystalický kolagen Colafit lze užívat i v těhotenství. Já jsem ho v těhotenství raději neužívala, ale když jsem těhotenství plánovala, tak jsem ho pro zvýšení pružnosti kůže užívala každý den.

 

Další možností jsou omegy. Omega nenasycené mastné kyseliny jsou důležitou součástí jídelníčku. Jsou obsažené v rybách, kvalitních olejích nebo třeba ořechách. Pokud jich nemáte dost ve stravě, doplňte formou tobolek nebo oleje.

 

Rychlé shrnutí proti striím:

  1. Dostatek tekutin
  2. Správná strava
  3. Mazat, co to jde
  4. Mýt se vhodnými nevysušujícími prostředky
  5. Doplnit kolagen a omegu

 

Líbil se vám článek? V rámci zdravotního poradenství připravuji sérii článků o těhotenství a mateřství. Pokud nechcete, aby Vám nějaký unikl, sledujte můj facebook nebo mi napište svůj mail, dám vám včas vědět.

Další článek je na téma: Teplota u miminek.

06. 09. 2019

Komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Čtěte také:

Cvičení s kojencem

  Každý chce být po porodu ve formě. Vážit ještě méně, než před porodem, mít stažené a pevné břicho, mít stehna a zadek bez celulitidy. Navíc nechceme zažívat bolesti zad, rukou a dalších, které často bolí při zvedání miminka nebo při nepohodlném sezení či ležení, jen aby se dítě vyspalo. Klíčové ale je, abyste se…

11 cviků na šestinedělí

  Tak, miminko je konečně tady! Jsem šťastná, tolik lásky už jsem dlouho necítila. Mezi nohama se cítím, jak po výbuchu rachejtle, ale je mi skvěle. Když se podívám na břicho a stehna, už to tak veselé není. Cvičit je ideální začít už v šestinedělí. Nemám na mysli posilovnu, spíš podpůrné cviky na stažení dělohy,…